works 2012-2024

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ

2024 “Fleurs du Mal” digital prints on paper

2024 “Metaland. digital prints on Plexiglas with light

2023 “MAD JENNY”, Historical documents and digital prints of synthetic images

using AI program

2023 Dark space, chalk on a blackboard

2023 “Green line in spring ” video art,  5.00 min

2023 Λιβάδι του εφήμερου VI, Livadi of the Ephemeral VI

2023  “Ma_LⱯND ”   Projection mapping installation

2023 your last shell video poetry,  4.07 min

2022    “ escape land” Projection Mapping Sculpture

2022    ” Landscape” Projection Mapping Sculpture

2021Invisible Cities- ΜΑΤΙ ” και Invisible Cities- Border II

2021    Metadata III φωτο-χαρακτική

2021    Metadata III Digital engravings,animation & AR with sound.

2021 Project eleusis

2021 Λιβάδι του εφήμερου V, Livadi of the Ephemeral V

2019     Butterfly,           Projection Mapping Sculpture
2019     Processing line,   Projection Mapping Sculpture

2019     Σημεία Συμπύκνωσης,  Installations work in progress

2018     Metadata II, Video Installation & ΑR Video installation

2018     Carpe Diem II,  Επιτοίχια εγκατάσταση

2017     Echo Champer, Ομαδική Βιντεοεγκατάσταση- Mapping Projection

2017     Metadata II, video installation μεταβλητών διαστάσεων

2017     Fight or Flight video installation μεταβλητών διαστάσεων

2017     Goodbye blue sky III interactive video installation μεταβλητών διαστάσεων

2016    WIR? Nochmal, interactive video installation μεταβλητών διαστάσεων

2016     Dahut, interactive video installation μεταβλητών διαστάσεων

2016     pause entract installation

2016     Black Spot, interactive video installation μεταβλητώνδιαστάσεων

2016     Balance, video installation μεταβλητών διαστάσεων

2016     Goodbye blue sky II, video installation μεταβλητών διαστάσεων

2015     Parallel Waves, Βιντεοεγκατάσταση

2014     No Depth of field, video, 4min

2013     The Last resort, video installation μεταβλητών διαστάσεων

2013     Goodbye blue sky I, video installation μεταβλητώνδιαστάσεων

2013     random e-motion, video installation μεταβλητών διαστάσεων

2012     Το Κύμα, video installation, μεταβλητών διαστάσεων.

2012      Lola, video installation




2024 “Fleurs du Mal” digital prints on paper

2024 “Metaland. digital prints on Plexiglas with light

Πολλαπλά καρέ από συνθέσεις που βασίζονται σε οπτικές ψευδαισθήσεις, αποτυπώνοντας σε  μια γραμμική timeline, όπου όλα τα γεγονότα  συνέβησαν, συμβαίνουν ή θα συμβούν ταυτόχρονα Ο κρυφός φωτισμός δομικό στοιχείο στο επιτοίχιο έργο, παραπέμποντας σε προβολές κινούμενης εικόνας.
2023 “Mad Jenny”

Historical documents and digital prints of synthetic images using an AI program

«Η ζωή είναι πραγματικά μεγάλη απόλαυση και η ευχαρίστηση, κατά κανόνα, δεν διαρκεί πολύ»

Αίθουσα Allatini-Dassault του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης.

Mad Jenny“ Η ζωή είναι ευχαρίστηση και συνήθως οι απολαύσεις είναι σύντομες “ Jenny-Wanda Barkmann (1922 – 1946). Η Jenny-Wanda Barkmann το 1946 καταδικάστηκε σε θάνατο ως εγκληματίας πολέμου και απαγχονίστηκε δημόσια σε ηλικία μόλις 24 ετών. Όταν ακούστηκε η ετυμηγορία της θανατικής ποινής παρέμεινε ήρεμη και είπε απλώς «Η ζωή είναι ευχαρίστηση και συνήθως οι απολαύσεις είναι σύντομες» Τα λόγια αυτά της Jenny-Wanda Barkmann στάθηκαν η αφορμή και η προβληματική ώστε να πειραματιστώ με τα συστήματα μηχανικής μάθησης της τεχνητής νοημοσύνης A.I. Το κείμενο-λόγια της Jenny απομονώθηκε από την πραγματικότητα και στάθηκε η δεξαμενή έμπνευσης για την δημιουργία συνθετικών εικόνων μέσω προγραμμάτων AI text tο Image Generator. Χρησιμοποιήθηκε δηλαδή η τεχνητή νοημοσύνη με σκοπό να κατανοήσει τις λέξεις και το νόημα της πρότασης της Jenny Barkmann και να τις μετατρέψει σε μια εικαστική μοναδική εικόνα κάθε φορά. Στο φωτογραφικό έργο Jenny σχηματίστηκε από την αντιπαράθεση των εικόνων δημιουργημένων μέσω ΑΙ με πραγματικές μαρτυρίες κείμενα και ιστορικά φωτογραφικά ντοκουμέντα της εποχής, και μου εμφάνισε την απουσία της πιο κρίσιμης ικανότητας της τεχνικής νοημοσύνης – «να λένε όχι μόνο τι ισχύει, τι συνέβη και τι θα συμβεί – αυτό είναι περιγραφή και πρόβλεψη- αλλά και τι δεν ισχύει και τι θα μπορούσε και τι δεν θα μπορούσε να ισχύει. Αυτά είναι τα συστατικά της εξήγησης, το σημάδι της αληθινής νοημοσύνης.» Η ανθρώπινη νοημοσύνη έχει την ικανότητα κριτικής σκέψης και συναισθηματικής έκφρασης αλλά και την ικανότητα της για ηθική σκέψη μέσα από ένα σύνολο ηθικών αρχών που καθορίζουν τι πρέπει και τι δεν πρέπει. Αντίθετα η τεχνητή νοημοσύνη είναι προγραμματισμένη από τους δημιουργούς της να παράγει για τους χρήστες της, εικόνες και κείμενα που να αποφεύγουν κάθε ηθικά αμφιλεγόμενο περιεχόμενο. Φυσικά, οποιαδήποτε ανθρώπινη ερμηνεία εμπεριέχει και το ρίσκο να μην είναι απαραίτητα σωστή αλλά να μπορεί να εσωκλείει μέσα της την δημιουργική δυνατότητα του λάθους της.

Στέλιος Ντεξής – Μυρτώ Βουνάτσου

2023 Dark space, chalk on a blackboard 200 χ 100 cm

2023 Λιβάδι του εφήμερου VI, Livadi of the Ephemeral VI 9/6 – 2/7/2023

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΧΑΡΤΟ-ΧΟΡΤΑ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟ ΗΧΟ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ

5/2023

2023  “green line in spring”, video art 5.00 min

green line in spring” , video art, 2023 5.00 min

 Ένα οπτικό πείραμα μια μελέτη σύνθεσης βασισμένο σε οπτικά ιστορικά αρχεία. Η «Αραβική Άνοιξη» χαρακτηρίστηκε από το στοιχείο της συλλογικής σκέψης και δράσης με όραμα την εγκαθίδρυση των θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθερίας,

2023 “Ma_landProjection mapping installation,  dimensions variable

Το έργο Ma_land συνδιαλέγεται εκτός των άλλων και με την Ιαπωνική έννοια του κενού-ma παύση, το διάστημα ανάμεσα σε όλα τα πράγματα(από μια συζήτηση η ένα ήχο) «ένα κενό γεμάτο δυνατότητες» γιατί αναδεικνύει τα αόρατα νήματα που τα δένει, σαν την σιωπή ανάμεσα στις νότες που αποτελούν μέρος της μουσικής. Το Ma υπάρχει στα πάντα, από τις σχέσεις έως την τέχνη. Στο έργο διαχειριστήκαμε το Ψηφιακό κενό την ψηφιακή διαφάνεια (transparency)  σαν δομικό στοιχείο της σύνθεσης, που σχετίζεται με τον συνδυασμό διάφορων υλικών του προσκήνιου και ενός εν δύναμη φόντου. Ο επαυξημένος χώρο που δημιουργούν οι προβολές βίντεο πάνω σε ημιδιάφανα χαρτιά σε ράντζα που παραπέμπουν σε φορεία, μετατρέπουν την εγκατάσταση σε ένα ρευστό μη-τόπο. Οι προβολές ενισχύουν την ιδέα του κενού ως αρνητικό χώρο αλλά και είναι και αφετηρία που οδηγεί σε πιο αφαιρετικές προσεγγίσεις του θέματος και της «πραγματικότητας», μιας συνύπαρξης της ζωής και του θανάτου, της αρμονίας και του χάους υπονοούν έναν κόσμο, που αλλάζει και επαναπροσδιορίζεται μέσω του δίπολου της νόσησης και της ίασης, μέσα στην οπτικοακουστική ροή που δημιουργεί. Το έργο ενισχύει την διαλογιστική του αίσθηση με την χρήση χαμηλής έντασης ήχου από μια συνεχόμενη ροή νερού.

2023 your last shell video poetry,  4.07 min

Concept Realisation Στέλιος Ντεξής – Βουνάτσου Μυρτώ.
Στίχοι από το ποίημα Γυμνοπαιδία A΄. Σαντορίνη, Γιώργος Σεφέρης.

2022    ” escape land Projection Mapping Sculpture

6th Art-Thessaloniki International Fair (3-6 November 2022).
New Media Lab – Νέα Μέσα στις Εικαστικές Τέχνες – Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ – “Η περιπέτεια του σώματος”

2022    ” Landscape” Projection Mapping Sculpture

6th Art-Thessaloniki International Fair (3-6 November 2022, Acro Artprojects περίπτερο 10 Booth 12

2021    ” Invisible Cities- ΜΑΤΙ ” και Invisible Cities- Border II

ArtThessaloniki 25-28/11, Βooth 8 Trento Festival and UfoFabric Gallery Italy.

AcroArt-projects, Eκθεση με τίτλο: “Brain alert” 28/5-11/6-2022.

” Invisible Cities- ΜΑΤΙ “ 2021
λιωμένο μέταλλο, εκτύπωση σε χαρτί φάξ.
Μάτι. Στη μνήμη για όλες τις ταυτοποιημένες και αυταυτοποίητες σωρούς. Ανθρώπων, ζώων, δέντρων, περιουσιών.
Invisible Cities- Border II” 2021
alfa block, εκτύπωση σε χαρτί φάξ.
και Invisible Cities- Border I” 2021
alfa block, εκτύπωση σε χαρτί φάξ.

2021    Metadata III φωτο-χαρακτική

Καλλιτεχνικό πρότζεκτ Μικρές Οδύσσειες
Van Abbe House Eindhoven 06 November – 14 December 2021
Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκη 11 Μαρτίου – 30 Απριλίου 2022

2021    Metadata III

Digital engravings,animation, part of e video installation, with sound, AR.

Dimensions 242cmx159cm

2021 Project eleusis

https://sdexis9.wixsite.com/projecteleusis

Διακαλλιτεχνικός  διάλογος μεταξύ τεσσάρων προτάσεων διαφορετικών πεδίων διερεύνησης και έκφρασης με τη συμμετοχή του κοινού, εμπνευσμένες από τον τόπο της Ελευσίνας και φτιαγμένες για αυτήν.Τα τέσσερα project  χρησιμοποιούν διαφορετικά καλλιτεχνικά γλωσσάρια και εκπαιδευτικές πρακτικές. Ενεργοποιείται από τον τόπο της Ελευσίνας ως αρχετυπικό τόπο αναφοράς διαχρονικών πανανθρώπινων εννοιών/αξιών. Επιχειρείται μια σύγχρονη καινοτόμα χαρτογράφηση του νοήματος του Ιερού Τόπου μέσα από το πρίσμα του ακούσιου ταξιδιού και της περιπλάνησης. Μυθολογικά, ιστορικά αρχέτυπα επαναπροσδιορίζονται μέσα από το βίωμα της σύγχρονης πραγματικότητας και ενεργοποιούν μια διακαλλιτεχνική έρευνα, με άξονα τον άνθρωπο και ότι τον καθορίζει όπως: έρωτα_χάσμα_αναζήτηση του ιερού_ακούσιο ταξίδι_περιπλάνηση_πλάνη_εμπόδια… Το «ΠΕΡΙέλευσις στους ιερούς Τόπους», επιδιώκει μέσα από διευρυμένες συνεργασίες, την ώσμωση και τον συγκερασμό των τεχνών, εμπλέκοντας διαφορετικά εκφραστικά πεδία όπως τις εικαστικές βίντεο-εγκαταστάσεις/βίντεο-περιβάλλοντα, τις δυναμική των νέων διαδραστικών μέσων, τη φωτογραφική απεικόνιση, τη λογοτεχνία, τη δημιουργική γραφή και τις εκπαιδευτικές πρακτικές. Μέσω των δράσεων αφενός διερευνάται η ταυτότητα του ιερού τόπου, της περιπλάνησης και του ταξιδιού ενώ σμιλεύονται στερεότυπα και προκαταλήψεις για την ετερότητα. Όραμά μας είναι η διεύρυνση των εκφραστικών δυνατοτήτων καλλιτεχνών και κοινού, η βιωματική εμπλοκή τους με τις σύγχρονες μορφές τέχνης, η εξοικείωση όλων των εμπλεκόμενων με το παρελθόν, τους μύθους, την πολιτιστική κληρονομιά αλλά και το σύγχρονο παρόν του τόπου που γέννησε μύθους και μυστήρια αλλά εν τέλει και τη λέξη Άνθρωπος που κοιτάει προς τα πάνω και οραματίζεται το μέλλον του.  

Τα τέσσερα project  χρησιμοποιούν διαφορετικά καλλιτεχνικά γλωσσάρια και εκπαιδευτικές πρακτικές. Ενεργοποιείται από τον τόπο της Ελευσίνας ως αρχετυπικό τόπο αναφοράς διαχρονικών πανανθρώπινων εννοιών/αξιών.

2021 Λιβάδι του εφήμερου V 2021, Livadi of the Ephemeral V

17 Εφήμερες θερμικές εκτυπώσεις σε χαρτί φάξ με ενσωματωμένα QR codes που οδηγούν σε οπτικά και ηχητικά αρχεία με την χρήση scanner app σε smartphone.

Metadata II 2018

Video Installation & VR Video installation 

2019 Butterfly

Projection Mapping Sculpture

Processing line, 2019

Projection Mapping Sculpture

.


2019 Σημείο Συμπύκνωσης
39°18’20.2″N 26°06’56.6″E

Η Βιντεο-εγκατάσταση, μεταβλητών διαστάσεων, 2019 αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου project, που πραγματεύεται την χαρτογράφηση τόπων συσσώρευσης συμπλεκομένων «υλικών» (θραύσματα καταστροφής ή σωτηρίας, έκρηξη συναισθημάτων & ενεργειών) αποτυπώνοντας έναν χάρτη σημειακών ιδιομορφιών & συμπυκνώσεων ου+τόπων αλλά και δυσ+τόπων.


.

.

2018   Carpe Diem II    

Επιτοίχια εγκατάσταση με διαφημιστική πινακίδα led, προγραμματισμένη με τη χρήση 8bit μικροεπεξεργαστή και προβολή βίντεο

2017 Echo Champer

Βιντεοεγκατάσταση- Mapping Projection

CONCEPT

Οι τέσσερις  καλλιτέχνες  Στέλιος Ντεξής, Μυρτώ Βουνάτσου, Σύνθια Γεροθανασίου , Ιωάννα Καζάκη και ο καλεσμένος της ομάδας Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης χρησιμοποιούν ως κοινό καμβά  ένα φορτισμένο νοηματικά υλικό, τα μπάζα. Τα μπάζα ως δηλωτικά στοιχεία της ένοιας της διάλυσης αποτελούν τα δομικά στοιχεία ενός πολυεπίπεδου γλυπτού, που σε συνδυασμό με τρισδιάστατη προβολή και ήχο μετατρέπεται σε έναν αντιφατικό χώρο, μεταξύ πραγματικότητας και ονείρου. Χρησημοποιώντας στερεοτυπικές εικόνες και ήχους, πχ. Πρόβατο, μπάζα , νανούρισμα δημιουργούμε μια εγκατάσταση διερευνώντας αφενός εάν στο σημερινό πολιτισμό Είναι ασφαλής τελικά η «μή διακινδύνευση» και σε ποιο βαθμό αυτή επιτρέπεται ή ενθαρύνεται από το σύστημα.

by the artists 
Stelios Dexis, Myrto Vounatsou, Cynthia Gerothanassiou, Ioanna Kazaki,  and their guest Panagiotis Triantafyllidis, attempts the conversion of a semiotically loaded material, the rubble, into a contradictory, controversial space between reality and dream, truth, deceptiveness, illusion and deceit. The ruins are the building materials of a multi-level sculpture on which the unceasing movement of small sheep is projected, while at the same time the melody of a child lullaby is heard. The artists use the combination of the traditional symbolism of the elements of their work with the inherent ability of visual and sonic repeatability to “put to sleep” and “hypnotize” the viewer to comment on the practice of power systems to put citizens in a “passive” mode, avoiding thus any notion of risk. The news media term echo chamber refers to the condition in which information generated and manipulated by power is reproduced, homogenized, accepted without critical filtering and ultimately established as correct and universal by means of their “bombardistic” repetition by the mass media. Essentially, the work deals with the contradiction of “risk taking” in its most realistic, contemporary version, at a time when truth and ignorance alternate without distinction by the ruling power according to its purposes. The seemingly safe or the precarious daily life is to a great extent a product of “processing” and determining the consciousness of the masses by the power systems. Consequently, “risk” and “non-risk” are not defined by objective criteria or healthy consciences, but by whom, how and why the role of the patron of society has been obtained. The idea that “seeking the truth requires risk” is not of philosophical nature, but a fundamental principle of the protection of basic human rights.
  Art historian  Vassiliki Vayenou



“Metadata I” 2016-2017

Βίντεο-ηχητική εγκατάσταση, μεταβλητών διαστάσεων. 
Ψηφιακές εκτυπώσεις σε φωτεινά κουτιά, προβολή βίντεο.

CONCEPT
Η εγκατάσταση “Meta-data” είναι ένα δικτύωμα πληροφοριών, ασαφώς χωροχρονικά τοποθετημένων υπογραμμίζοντας την φύση του τετελεσμένου γεγονότος της κατάστασης που έχει τον χαρακτήρα του μη αναστρέψιμου και που αφήνει τα ψηφιακά του ίχνη να ταξιδεύουν στο διηνεκές ως μνημεία της ανθρώπινης φύσης.


Fight-or-flight, 2016

ΒΙΝΤΕΟ-ΗΧΗΤΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 2 MIN, IN LOOP.

CONCEPT
Πραγματεύεται το ύψιστο ανθρώπινο ρίσκο, τη διακινδύνευση της ίδιας της ζωής, που αποτελεί πράξη αυτοσυνείδησης του ατόμου ως οντότητα. Μπροστά στην πιθανότητα του θανάτου και αποτιμώντας το τίμημα του ρίσκου, τη ζωή, ο άνθρωπος βιώνει τον εξανθρωπισμό του, την προϋπόθεση για την κατάκτηση της αληθινής ελευθερίας του. Από την πορεία διακινδύνευσης μέσα σε μια βάρκα για ένα καλύτερο μέλλον μέχρι το ταξίδι ενός κοσμοναύτη στο διάστημα για την προώθηση της γνώσης της ανθρωπότητας, αποκαλύπτεται το σύστημα αξιών για το οποίο τίθεται σε κίνδυνο και αξιολογείται η ίδια η ζωή. Η ελπίδα της προστασίας και εξασφάλισης της, αλλά και των αξιών της, υπερνικά το φόβο του θανάτου, αναδεικνύοντας την υπέρτατη θυσία, της ζωής για τη ζωή.


“Wir? nochmal” 2016

Διαδραστική βιντεοηχητική εγκατάσταση με 2 διπλή προβολή και φωτεινά ηχητικά γλυπτά.

CONCEPT
“Anna Blume” a poem by Kurt Schwitters is the starting point to asking questions on the relationships between the two genders. The installation “Wir? nochmal” (We? again), using multiple perspectives, fragmented pictures and paradoxical elements, reflects the fragmentation of the romantic encounter between Male and Female.
Through a series of stereotypic images and paradoxical modes of contact, communication is dubious and the trauma of love hovers like a pending question   mark “I,my, You, We?” (Ich, meiner, Du, Wir?).
The project brings to the spotlight a questioning of modes of contact, relationships,
I, “we”, and  “together”.

Creators: Mytro Vounatsou, Stelios Ntexis (Visual Artists, MFA In Digital Arts), (conception, design, production) Panagiotis Triantafyllidis (Animator), (creation of the interaction mechanism) Synthia Gerothanasiou, Thodoris Lalos  Visual Artists), (recitation of the poem)
Presented as part of the third phase of the experiential, dramatherapy workshop “Eros &
Psyche: Initiative Whispers”. Vounatsou Μ., Ntexis S. (Visual Artists, MFA In Digital Arts)







“pause Entr’acte” 2016

Επιτοίχιο φωτεινό κουτί με ψηφιακή εκτύπωση σε duratrans


“Black Spot” 2016

Διαδραστική Βιντεο-ηχητική Εγκατάσταση.

CONCEPT

Ένα βίντεο αμφισημικό, με εικόνες που ακροβατούν μεταξύ της μαγείας του νερού ή και του ασημένιου φεγγαριού, γραφιστικά στοιχεία- εμπόδια καθώς και ένας διαδραστικός ήχος ντοκουμέντο, γίνονται σύμβολα που αποκαλύπτουν μικρές Οδύσσειες στην πορεία για ένα καλύτερο μέλλον. Σημάδια ενός κοινωνικού σώματος που νοσεί μέσα στις αντιφάσεις του.



“Home” 2016

3d printing


“Dahut” 2016

Βιντεοεκατάσταση 2 συγχρονισμένων προβολών, επάνω σε πολλαπλές ημιδιαφανείς επιφάνειες, διάρκειας 2min, in loop.

CONCEPT
Η Θεϊκή υπόσταση όντας Άναρχη (χωρίς αρχή και τέλος), αντιπροσωπεύεται με το σχήμα του κύκλου, ενώ “κατοικία” της είναι ολόκληρη η περιφέρεια του κύκλου που περικλείει τα δημιουργήματα της (B. Ραφαηλίδη). Η απώλεια του παραδείσου έσπασε τον κύκλο φέρνοντας στο προσκήνιο τον τρόμο, την αγωνία, την ανασφάλεια, τη νοσταλγία για την ανέφικτη επιστροφή στην κοιτίδα, για την ανέφικτη επιστροφή στην αρχέγονη μήτρα. Η fata morgana (Dahut)  ως η αυταπάτη της εγγύτητας του μακρινού, μας παραπλανεί παρασύροντας μας στα σκοτεινά νερά της νοσταλγίας για το “πριν”, για τον οριστικά χαμένο παράδεισο.

Έκθεση “HOMO UTOPICUS IN CRISIS”. Mουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης.

“Balance” 2016

Βιντεοεγκατασταση με 3πλή συγχρονισμένη προβολή

CONCEPT
Μια πειραματική έρευνα στη νοητή αναπαράσταση, βασισμένη στις οπτικές και διανοητικές μορφοποιήσεις των εννοιών. Ο σχηματισμός παραστάσεων δια μέσου των αισθήσεων μας, “αυτό είναι ένας ναός”, αυτό είναι μια βόμβα”, πραγματοποιείται μέσα  από ένα σύνολο μορφικών χαρακτηριστικών και ιδιοτήτων των αντικειμένων, τα οποία συνδυάζουμε και ερμηνεύουμε με την διάνοια μας. “Με την νόηση τελικά τα καθιστούμε αντιληπτά αυτά και όχι με τις αισθήσεις” (Κικέρων ΑC. pr., 2.21).
Αλλά μήπως το μήνυμα είναι αντεστραμμένο? Αν την δούμε υπό το πρίσμα μιας Μαρξιστικής θεώρησης του θέματος αυτή η σχέση παύει να είναι αντιθετική, συγκρουσιακή αλλά μια ταύτιση των συμβόλων. Αφενός της φυσικής καταστροφής του ανθρώπινου σώματος από αντικείμενα καταστροφής. Αφετέρου τα σύμβολα της πνευματικής καταστροφής της ίδιας της ουσίας της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από την θρησκεία που θεωρήθηκε “όπιο του λαού και αποτελεί την καρδιά ενός άκαρδου κόσμου (Μαρξ)»ο Λένιν πως «η θρησκεία είναι μια απ’ τις μορφές της πνευματικής καταπίεσης που καταδυναστεύει παντού τις λαϊκές μάζες, που τσακίζονται στη δουλειά προς όφελος τρίτων. Η αδυναμία των τάξεων που υφίστανται την εκμετάλλευση στην πάλη τους ενάντια στους εκμεταλλευτές γεννάει την πίστη σε μια καλύτερη ζωή μετά θάνατο, το ίδιο αναπόφευκτα όπως η αδυναμία του άγριου, στην πάλη του με τη φύση, γεννάει την πίστη στους θεούς, τους σατανάδες, στα θαύματα, κλπ».

Μαρξ η θρησκεία είναι το όπιο του λαού και αποτελεί την καρδιά ενός άκαρδου κόσμου»

1° Φεστιβάλ Φωτογραφίας & Βίντεο στην Πρέβεζα Διοργάνωση Ε.Φ.Ε.Π. & Δήμος Πρέβεζας 23 Ιουνίου – 2 Ιουλίου 2016, Στην Οικία Αθανασιάδη, Σαπουντζάκη 4 & Λ. Βύρωνος

Goodbye blue sky I ΙΙ  2016-2017 

ΒΙΝΤΕΟ-ΗΧΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ

CONCEPT
Στο άχρονο σύμπαν σπασμένα ψηφιακά αρχεία ταξιδεύουν χωρίς προορισμό.
Τι ψηφιακά ίχνη αφήνει ένας πολιτισμός στην δύση του; Αρχεία που περιέχουν διαστρεβλωμένες εικόνες, αποσπάσματα από βίντεο και ήχους από κάμερες επικοινωνίας και παρακολούθησης που κατέγραψαν πραγματικά αλλά και μη πραγματικά γεγονότα. Αρχεία θραύσματα δράσεων και καταγραφών, εικόνες διάσπαρτες και πολλές φορές πλήρως παραμορφωμένες, που ταξιδεύουν στο σύμπαν με σημείο αναφοράς το τέλος ενός πολιτισμού που μεταλλάχθηκε και χάθηκε βίαια σε μια μη χρονολογημένη εποχή. Βλέποντας μια εικόνα που σχεδιάστηκε πριν χιλιάδες χρόνια, κάνουμε ένα ταξίδι στο παρελθόν, αλλά αυτόματα το παρελθόν υπάρχει στο παρόν και στο μέλλον. « Ο παρών χρόνος και ο παρελθών χρόνος, είναι ίσως και οι δύο παρόντες στον μέλλοντα χρόνο. Αν όλος ο χρόνος είναι αιωνίως παρών, όλος ο χρόνος δεν μπορεί να πληρωθεί. ‘Ότι θα μπορούσε να συμβεί είναι μια αφαίρεση που παραμένει μια διαρκής δυνατότητα μόνο σ έναν κόσμο από εικασίες. Ότι θα μπορούσε να συμβεί και ότι συνέβη, δείχνουν σ’ ένα τέλος που είναι πάντα παρόν.» Τ. Σ. ΕΛΙΟΤ
Η βιντεοεγκατάσταση έχει σχεδιαστεί για να υλοποιηθεί σε έναν χώρο ο οποίος να παραπέμπει σε αίθουσα πληροφοριών από έναν πολιτισμό τεχνολογικά ικανό να επικοινωνήσει (και να αυτοκαταστραφεί). Η αίθουσα καλύπτεται από ένα σύστημα διαγώνιων ασύμμετρων μεταλλικών υποστυλωμάτων που ενώνουν την οροφή και το δάπεδο, ενισχύοντας την ασφυκτική ατμόσφαιρα της καταγραφής μιας καταστροφής. Μια παρουσίαση που περιγράφει διαισθητικά, τοπία αφαιρετικά και συμβολικά, χωρίς σαφή προσδιορισμό του σημείου αναφοράς τους. Μια βιντεοεγκατάσταση με πολλαπλές ροές βίντεο και φωτεινά κουτιά με εικόνες ερήμωσης, σχόλιο για την δύση μιας εποχής, αλλά και ένα αδιόρατο σχόλιο ελπίδας στον θεατή του χθες.


Στήσιμο της διαδραστικής βιντεο-ηχητικής εγκατάστασης στο  ATHENS DIGITAL ARTS FESTIVAL, με τίτλο Goodbye Blue Sky III (2017) Αθήνα, 18 έως τις 21 Μαΐου, Μητροπόλεως 23, www.adaf.gr



“Parallel Waves” 2015

Βιντεοεγκατάσταση, βίντεο HD, διάρκεια 3,30 λεπτά, και ψηφιακές εκτυπώσεις.

CONCEPT
Η μνήμη είναι βασικό συστατικό της καλλιτεχνικής δημιουργίας και τροφοδοτεί με έμπνευση την τέχνη των εικόνων, διατηρώντας έτσι άφθαρτα στον χρόνο τον έρωτα,το πάθος, την αγωνία για το άγνωστο, τον διαρκή αγώνα των ανθρώπων για επιβίωση. Με έντονα τα ίχνη της φθοράς οι 2 πόλεις οι 2 κόσμοι με ανεξίτηλες πολιτιστικές, ιστορικές και πολιτικές πορείες στο χρόνο, στάθηκαν πηγή έμπνευσης σε μια δημιουργική και νοσταλγική περιδίνηση εικόνων.   Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος, αποχαιρέτα την, την Αλεξάνδρεια που φεύγει….    Κ.Π.Καβάφης.

Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο

SEX S.O.A.P. 2015

Τρισδιάστατες Κατασκευές, Φωτεινά κουτιά με ψηφιακές εκτυπώσεις σε duratrans

Νο Depth of Field” 2014

video ,duration 4:00min

CONCEPT  
H Αντίληψη περιγράφει τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι λαμβάνουν πληροφορίες από το περιβάλλον τους, επιτρέποντάς τους να το γνωρίζουν. H Νόηση, ή ο τρόπος που οι άνθρωποι κατανοούν το περιβάλλον, γίνεται μέσω της άμεσης αισθητηριακής εμπειρίας, σε συνδυασμό με τις αναμνήσεις και εμπειρίες από το παρελθόν. Κατά τον Μπόρχες υπάρχουν τρεις χρόνοι και αναφέρονται όλοι στο παρόν. Το παρόν εκείνο που αντιλαμβανόμαστε, το οποίο γίνεται άμεσα παρελθόν, και είναι εύθραυστο· Το παρόν του παρελθόντος, δηλαδή το παρελθόν όπως το αντιλαμβανόμαστε στο εδώ και τώρα και αναφέρεται στην μνήμη· τέλος, το παρόν του μέλλοντος, δηλαδή ό,τι ελπίζουμε και ό,τι φοβόμαστε. Το έργο είναι ένας πειραματισμός μεταξύ της αισθητηριακής εμπειρίας, των αναμνήσεων, των συμβολισμών και των φόβων,  δημιουργώντας μια ουτοπία που αφορά το “παρόν”, τη ρήξη με το οικείο και τη σύλληψη μιας νέας χωροχρονικής ετερότητας. Η χρήση εικόνων στις οποίες έχει αφαιρεθεί κάθε περιττή λεπτομέρεια με τη βοήθεια παλλόμενων φωτεινών led, επιβάλλει έναν τρόπο ανοικτό τρόπο ερμηνείας της φόρμας και κατ’ επέκταση της αφήγησης. Σε αυτό συνηγορούν και οι πειραματισμοί του Pierre Schaeffer στην ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση (έργο «5 etudes de bruits, etude aux objets (1948) Face A») στην οποία χρησιμοποίησε τους ηχογραφημένους ήχους τραίνου, ως συνθετική αφετηρία και στάθηκε πηγή έμπνευσης για την  δημιουργία του έργου «Νο Depth of Field».


“The Last Resort ” 2013

video Installation, 1min, in loop

CONCEPT  
Δημιουργία ταινίας, μέρους βιντεοεγκατάστασης, με αφορμή τις βίαιες κοινωνικές αναταραχές και διαδηλώσεις στην Ελλάδα της κρίσης.



goodbye blue sky, 2013 

ΕΠΙΤΟΙΧΙΑ ΒΙΝΤΕΟΕΓΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΜΕ 3 ΜΟΝΙΤΟΡ

CONCEPT
Όταν το μάτι βρίσκεται σε κατάσταση ακινησίας σταματάει να θυμάται, να προβλέπει, να θαυμάζει να μετουσιώνει την αισθητική εμπειρία σε σκέψη και συναίσθημα.
Χαρακτηριστικό σε αυτό το έργο είναι ότι το θέμα βρίσκεται εκτός του κάδρου και το βλέπουμε μέσα στην αντανάκλαση των ματιών. Αυτό είναι που κοιτούν τα μάτια, που όμως κατά κάποιο τρόπο μοιάζει σαν να μην επεξεργάζονται την  πληροφορία. Δείχνουν απόμακρα και αποστασιοποιημένα. Αυτή η ακινησία υποδηλώνει και το σταμάτημα του εσωτερικού χρόνου σε αντίθεση με τον εξωτερικό, ο οποίος τρέχει, αλλάζει, περνάει και υποδηλώνεται αφενός από το ανέμισμα των μαλλιών και αφετέρου από τον ουρανό (που σταδιακά το γαλάζιο χρώμα του γίνεται μαύρο) και φαίνεται σαν αντανάκλαση μέσα στα μάτια τους.
Τα μάτια-πρόσωπα που απεικονίζονται είμαστε εμείς. Είναι τα δικά μας μάτια με την διαφορά ότι εκεί στην οθόνη της τηλεόρασης, η εικόνα μοιάζει με ένα alter ego που έχει παραμείνει ακινητοποιημένο
Δεν θέλουμε να αφηγηθούμε μια ιστορία αλλά να αποκαλύψουμε ένα συναίσθημα.
Ο τίτλος έχει αναφορές στο ομώνυμο τραγούδι των Pink Floyd που αναφέρεται σε ένα πόλεμο “Did you ever wonder why we had to run for shelter when the
promise of a brave new world unfurled beneath a clear blue sky?
Did you see the frightened ones?
Did you hear the falling bombs?
The flames are all gone, but the pain lingers on.
Goodbye, blue sky
Αισθητικές αναφορές στα Γιαπωνέζικα Manga, στον M.C. Escher  The Eye (1945)  και στον Man Ray.

 Έκθεση VLAVES para/lysis, πολυχώρος METAPOLIS, Αθήνα

“Φόβος Κενού” 2013  

video instalation

Συμμετοχή στο project “Φόβος Κενού”




“the wave” 2012

A REFERENCE TO HOKUSAI, 2012 VIDEO INSTALLATION A DUAL SYNCHRONIZED PROJECTION VIDEO INSTALLATION. DURATION 02:12  MIN (IN LOOP). 

 

CONCEPT
The feeling of threat and innate sense of fear that obeys the primal instinct of self-preservation, although it is extremely unpleasant, permanently ingrained in us, as we see or think about real or hypothetical threats, visible or invisible enemies.
Aristotle defines the fear as “a kind of sadness or a disruption form that causes ideas of destructive or evil incident that is going to happen”(Rhetoric). The economic, political and civic instability reinforce the fears and the existential angst.
“The phobic reactions although normally is a shield (for the person) … may restrict his/her freedom ….. ” because they lead him/her to feel alone, unable and stunned in front of the danger. In the project, the « wild » nature presented as a big wave which carries minor threats that are threatened by larger, creating a vicious cycle with the ultimate goal the sinking of the viewer into his fears.
In the project only the water is flowing. All other elements are trying to stop time, repeating a basic movement in loop. The dual synchronized projection gives to the viewer two aspects of the same theme. In the left projection, the viewer is into the wave and in the right he feels that the wave comes toward him.
Aristotle also says that bravery is not anyone to be discouraged from fear of death, but should be courageous in suffering and daring risks and prefers to die well than to survive despicably In (Virtues and vices). So Scared human being either will be dropped in a free fall inside of himself/herself, or his/her sinking will be a kind of catharsis that will lead to consciousness expansion, redefining the setting in which he lives.


“Lola”  2012

ΕΠΙΤΟΙΧΙΑ ΒΙΝΤΕΟΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ 10 ΜΟΝΙΤΟΡ, 

CONCEPT
“… η εποχή μας είναι η πρώτη που ζητάει την ομογενοποίηση όλων των ανθρώπων ως προϋπόθεση της ύπαρξής τους”1. Απαιτεί τη συμμόρφωση στους κανόνες της ομάδας, στις απαιτήσεις ενός τεχνοκρατικού περιβάλλοντος ακόμα και αν αυτές έρχονται σε σύγκρουση με τα “πιστεύω” και την συνείδηση μας. Ζώντας απόλυτα προγραμματισμένοι και προσαρμοσμένοι, σχεδόν υπνωτισμένοι από το γενικό κλίμα ελέγχου των «θέλω» και των αναγκών μας, μοιάζουμε με κούκλες, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν ή να αλληλεπιδράσουν. Είμαστε “η κοινωνία της κούκλας”2. Μέσα σε αυτό το κομφορμιστικό πλαίσιο συμπεριφοράς, μήπως οι θεωρούμενες εκτροπές-βλάβες, οδηγούν σε φαινόμενα, είτε επιτακτικής επανένταξης ή επαναφοράς μας στο σύστημα, είτε περιθωριοποίησης, τρέλας ή και απώλειας της ίδιας της ζωής;
1. Ουμπέρτο Γκαλιμπέρτι, εφημερίδα «La Repubblica», 2007
2.Χορομίδου Δανάη, Μηχανικότητα: η κοινωνία της ‘κούκλας’ και η θεωρία των διαπροσωπικών σχέσεων, 30/3/2012

ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ ΧΩΡΟΣ METAPOLIS, ΑΘΗΝΑ.